kısaca ben

Fotoğrafım
sınıf öğretmeniyim, evliyim, birtanecik emanetim o.m. nin annesiyim...ağustos 2009 dan beri blog tutuyorum...

3 Şubat 2013 Pazar

umre hazırlıkları

dün donduk evimize...o kadar çok şey varki yazmak istediğim..oraya dair bu yolculuğa dair..öncelikle umre hazırlıkları yaparken edindiğim bilgiler üzerinden umre hazırlığı yazısı yazmak istedim..

2 arkadaşıma ait notları paylaşacağım aşağıda..ilk önce b.s. nin notları olacak:)) ardından m.y. nin notları
ikisine de çok teşekkürler...özellikle b.s. bir sürü emek harcadı vakit harcadı...her okuyan faydalanacaktır inş..gidenler bizlerden selamlar götürsün..

onların yazdıklarına dair benim yorumlarım kırmızıyla yazılı olanlar...
kırmızılar bana ait fikirler yorumlar yani:))

zaman içinde eklemeler yapabilirim..yaşayan bir yazı niteliğinde bu yazı....hatırıma geldikçe  ayrıntılar veya unuttuklarım eklemeler yapacağım..inşallah...

arzın kalbine, kalbin arzı için gidiyoruz..şimdiden kolay hazırlanmalar..hayırlı yolculuklar.....

biz 2 yaşına kabe de girecek oğlumuzla gittik. onunla birlikte yaptık ibadetlerimizi inş...o nedenle kısmen çocuklu aileler içinde faydalı bir yazı olmasını ümit ediyorum...


maddeler halindeki umre ihtiyaç listesini daha sonra yazacağım..bu biraz daha ayrıntılı bilgiler içeren uzunca bir umre hazırlığı yazısı....


b.s .den notlar şu şekilde:

Mümkünse en yakın otellerde kalacak sekilde gitmeye çalışın. Daha pahalı oluyor ama avantajı cok.ibadete daha cok zaman kalıyor otele yürüme ile vs geçmiyor zaman. Hele o. M. gelirse mutlaka yakın otel seçin.
( kesinlikle..kesinlikle kesinlikle...biz yakındık..ve bu çok büyük bir nimet...hele ki odanızdan kabeyi görme imkanınız varsa...nöbetleşe ibadet yaparken..ya da bebeğe bakma durumu nedeniyle gidemediğiniz vakit namazlarını odadan izlemek  odada namaz kılarken kabeye bakmak...onu izlemek müthiş bir nimet...yakın olması bebekle ozellikle sabah namazlarında ve tabii diğer namazlarda da çok büyük nimet..şartları zorlamanızı öneririm..eğer maddi açıdan kurtarırsa bütçeniz...en yakın otelleri seçmeniz çok iyi olur..)

(bebek çocukla gitme konusundaki endişelerimize dair notu şu şekilde :))
 O. M. ile gittiğinize memnun olursunuz Allah in izniyle. Ben cok rahat edeceğinizi düşünüyorum. Birde mevsim cok iyi. Cok cok iyi. Ayrıca hac dan sonra bir süre kimseyi almiyorlar ya Ocak ortaları yeni yeni gitmeye başlıyor insanlar tenha oluyor o yüzden. Her gecen gun kalabaliklastıgini fark edersiniz sizde.
(om. ile zordu..om. hareketli bir çocuk olduğu için zordu..ama ben bilerek onu da yanımda götürmek istedim..o manevi ortamı yaşamasını. görmesini istedim...hem belki biz onun yüzü suyu hürmetine oraya gidiyorduk..o nedenle zordu ama pişman değilim..cok rahat değildik...epey kısıtladı.yordu ama evlat böyle bir şey..yapacak bir şey yok:)) oraya ibadete gittik...mükafat Allah tan...bu şekilde düşünmek en güzeli sanırım...ve merhametli olmak...2 yasına orada girecek olan  anne sütüne henüz çok çokkk yeni veda etmiş cocuğumdan 10 gün ayrı kalmak cok da uygun gelmiyor-gelmedi bana..)

Medıne de cami cok soğuk oluyor. Klimalar cok fazla calisiyor. O yüzden orası icin O. M. a kalın birşeyler almayı sakın unutma. Bzm icin pek gerek yok sabh namazı hariç ama cocuklar klimadan etkilenebiliyor. Birde bazen yer kalmıyor tam dibine oturuyorsun klimanın, sıkıntı olmasın yanına sal vs alırsan klimanın üzerine otersin :) yerde klimalar bu arada. Sütunların dibinde. 
(kendime panço şallardan .o.m ye ise kapşonlu hırka montlardan aldım yanımıza...ama medine de mescit soğuk değildi..kendimi o kadar hazırlamıştım ki soğuk olacağına..çok şaşırdım...oteller soğuk olabiliyor..odada giymek için bir hırka almam çok iyi olacakmış..arkadaşım mrl. soylemişti hırka da al diye..ben pançoşal aldığım için gerek olmayacak valizde de yer yok diye almadım...cidden almak lazımmış...:)) medine de üşümedik hiç  şalpanço ya om. yi sardım sabah namazlarında genelde..o uyurken kucaklayıp gittik namaza çünkü...bazen şal pançoyu üstüme alıp seccadeye sarıp götürüyordum..bu da bi alternatif:...:)) 

Uçakta 3.30 saat sikilabilir o.m.cik o yüzden yeni oyalanabilecegi bi oyuncak alabilirsin yanına. İlk defa gördüğü birsey olursa dikkatini de ceker. Birazda uyursa yolculukta sikinti olmaz Allah in izniyle
(oyuncak almadık  pek yanımıza..çünkü o.m. pek oyuncak çocuğu değil..yani oyalamak için oyuncak kesmiyor..tablet yanımızdaydı..uçakta bilgilendirme kitapçıkları dergiler..ikramlar..biraz oyaladı...aktarmalı gidişimiz bizi biraz zorladı...in-bin..havalanında vakit geçir vs.. om. topla oynamayı sevdiği için küçük bir top ve parmak kuklaları vardı çantamızda..ama çok da oynamadı topla yolculukta..otelde oynadık odada..herkes çocuğunun huyunu bilir..ona göre bir çözüm bulmak en iyisi..kalem kağıt mı kitap mı..puzzle mı..artık neler ilgisini çekiyorsa yanına mutlaka almalı..:)))

Terlik soruna değineyim öncelikle. Yanına aldığın otelden kabeye yada Medine'de mescide giderken giyeceğin ayakkabı ya da terliğin mutlaka ince hafif olmasına dikkat et. Bez ayakkabı gibi bisey tercih edebilirsin çünkü  Sürekli üzerinde taşıyacaksın. Tavaf uzun sürecek belki o. M.'ın eşyası olacak vs önemsiz gibi gelebilir ama ne kadar yok gibi bir terlik/ ayakkabı o kadar ii. Bn bez bi ayakkabı terch etmiştim varla yok arası. Çantada da yer kaplamıyor. Kur'an vs de oluyor sonuçta yanında yük olmayacak bisey seç sonuc olarak. Tavaf sırasında corabimsi patikler var burada kıs icin satılan patikler var ya ya da orgü patikler onlara benzer onların inceleri orada her yerde yerlerde satılıyor 3-5 tl falan gibi bi paraya. Bn oradan alıp giymistim. Pisi pisi de almıştım buradan onuda kullandığım oldu fakat annm ikisinide hic kullanmadı. O sevmiyordu. Corap götürdü bol bol. Cok çabuk kirleniyor ama baya bol götürmen lazım :) yada elinde Hnm yıkayacaksın. Ama pisi pisiyi tavsiye ederim. Yalnız kaliteli olsun :) cok terletiyor yoksa. Rahatsız ediyor. 
(terliğim rahat kullanışlı temziliği kullanımı kolay-hafif bir terlikti...bez değildi..plastikti..fotoğrafını eklerim inş..bir fikir vermiş olurum...çantamda orta  kıvamda yer kapladı..hacimce çok küçük değil...ama ağır değil...o açıdan çok iyiydi...
orada her yerde terlikle dolaştım..gezilerde..mescide*kabeye giderken...her yerde..bi tek gidş dönüş aşamasında ayakkabılarımı giydim :))
çorap-patik mevzuna gelirsek...örgü patik götürdüm ama hiç giymedim..o konuda yorum yazamayacağım..patik çorap *soket çorap kullandım...bir dünya götürmedim..ama arada hemen yıkadım..hemen yıkayınca temizliği kolay..çabuk da kuruyor...gitmeden bi  endişe ettim..nasıl olacak diye..ama hiç öyle ayak ağrısı-yarası vs. yaşamadım..öyle abartılı bi durum kimseden duymadım..mutlaka herkes yoruluyor..ayağı ağrıyor..ama hastalık ya da sıkıntı boyutunda bir durum olmadı çok şükür bildiğim kadarıyla kimsede...




(şimdi de hava durumu..ocak ayı için )
Kabe suan bzm yazımız gibidir. Temmuzumuz gibi. Gecen sene öyleydi yani. Medıne serin oluyor ama özellikle sabh nmzina giderken baya baya serin oluyor. Medıne icin kalın bişeyler al yanına. Camide cok serin orda. Klimalar çok çalışıyor. 
( biizm yazımız gibi değildi..biz ocak sonu-şubat başı oradaydık...güneş gözlüğü kremi götürmesem de olurmuş...güneş kremi hiç kullanmadık...güneş gözlüğü de medineye indiğimizde havaalanında kullandım:)) çocuk nedeniyle almayı unutup çıktım odadan bi gün tavafa giderden...bi vakit ihtiyaç duydum..onda da alamadım yanıma:)))  onun dışında ohhh şöyle iliğim kemiğim ısındı diyemedim...tavafta bir sıcaklık artışı var..onun dışında rüzgarlı yağmurlu-güneşsiz...bizim baharımız gibi günler geçirdik..hele medine otel odasında klima ayarı mı bozuktuu nedir..kapattığımız halde çalışıyor gibiydi..orada bir türlü ısınamadım:)))  beklediğim sıcaklık yoktu...oğluma bir sürü tsihrt şort götürmüştüm..giydirmeden geri getirdim:))



 Altin cok satılıyor ama biz almadık hic. Gümüş üzerine yakutlu taşlı kolye yüzük vs de problm yok Bnce. (taş alabilirim..akik taşı düşüncem vardı...aldım da mekkeden...aslında medinede baktım..alacak gibiydim..ama elemanın tavrına kızdım..malını satabilmek için iltifat etmeye kalkıyorlar diye nette okumuştum bi yerde..o olayı ben de yaşadım...tavrımı koydum...ürünü bıraktım..yüzüne bile bakmadan çektim gittim..eşim yanımdaydı ama çocukla ilgileniyordu o an..siz siz olun tavrınızı koyun ki anlasınlar o tavırlarla bi yere varılamayacağını..özellikle türk hanımlar çok alışveriş yapıyor..herkes tavrını koymalı bence...
akik taşı aldım kendime hatıra olarak...kazıklandığımı düşünüyorum..ama nasıl oldu bilmiyorum..çocuktan kaynaklandı galiba..o mızmızlandı..bi yandan o stres bi yandan seçme beğenme stresi..bi yandan pazarlık..kazıklandığımı hissederek dükkandan çıktım...taşı aldım tabii:)) değişik bir duyguydu...bir de unutmayın 10 riyallik indirim biz de 5 tl. ye tekabül ediyor..o nedenle büyük oynayın..3-5 riyalin pazarlığı ile uğraşmayın..konuyla ilgili daha fazla şey yazmak istiyorum ama ben uygulayamadım..şimdi en iyisi bana kalsın uygulayamadığım bilgilerim :)))
öğle yemekleri problm olabilir biraz. Konserve vs goturebilirsin belki. En son gittiğimiz de teyzemler öğle yemeği temiyordu mesela ama bz dayanamiyirduk. Aksam yemeğini de yatsıdan sonra terch ediyorduk. Aksamla yatsı arası çıkmıyorduk camiden Kur'an nmz öyle geçiyordu. Tavafta en kalabalık o sırada oluyor. O yüzden tavafa girmiyirdum bn. Kur'an okuma saatim olarak belirlemiştim o arayı. 
Arap baharatları pek bize göre değil. Bide steril hissi vermiyor yemk yerleri. Zemzemin üst katı fastfood fakat ya burger yiyeceksiniz ya da pizza. Marketten peynir ekmek vs de ayarlayabilirsiniz.  
(onemli olan o.m. yoksa herkes zaten az yemek az uyumak bol ibadet aşkı içinde olmalı orada her daim..ve bol sabırlı anlayışlı..değil mi:)) 
bizim öğle yemeklerimiz genellikle meyve kuruyemiş..otel kahvaltımızda hazırladığımız sandviçler le geçti..o.m. ye muhallebi yaptığım oldu..ya da kavanoz meyve püreleri...biz de hiç sorun olmadı...otel kahvaltılarımız sağolsun..hiç çekinmeden kruvasanlar-kekler-sandviçler hazırlayıp çantama koydum..ya da odaya götürdüm...:)) çocuk nedeniyle belki de herkes masum ve makul gördü bu durumu...
çocuksuz gidenler için süper tavsiye..akşam yatsı arası full ibadet..)zaten sabah namaz sonrası tavaf..sonra biraz dinlenme..öğlen ve ikindi namaz tavaf...ikindi namazı sonrası dinlenme..akşam yatsı ibadet..yatsıdan sonra hemen yemek...biraz dinlenme ya da direkt tavaf...sonrasında uyku modunda dinlenme..ve teheccüd sabah namazı şeklinde program bizce en güzeli..ama çocuk nedeniyle biz de program bu olmaadı maalesef :))

otel odalarında da ezan okunuyor. Özellikle sabah ezanında sok olabilirsiniz. İki kere okunuyor. Biri ilk vakit girdiğinde digeri nmz kılmadan Hnm önce. İlk ezanda odada olursanız o. M. sok olabilir. Odaya yerlesince hoporlerin düğmesini bulun ve sesini kısın Bence. Bangir bngir çünkü öyle boyle değil. Adamı yataktan fırlatacak sekilde :) sadece sizz olsanız sıkıntı değilde cocukcagiz korkabilir Allah korusun. ( bunu nette okumuştum..şaşırmıştım:)) çok güzel ...dediği gibi çocuk için biraz şaşırtıcı tabii.. o düğme gayet görünür yerdeydi...ben arayıp tarayıp zar zor bulurum gibi hissediyordum:)) en düşük seviyede tuttuk biz hep..eşim teheecüde gidiyordu...ben son günlerde artık om. yi idare etmek zorlaşmaya başladığı için cemaatle kılmıyordum...uyanmama ihtimali olmasın diye zaman zaman bi tık daha artırıyorduk sesi ama..hiçbir zaman şok olmadı o.m....:)) hatta sadece ezan değil..namaz kılınışı da odadan dinleniyor...tecrübemle sabit:))) sabah namazında iki kere ezan okunması ise emin olmadığım bir durum..bi eşime sorayım...biri teheccüd ezanı idi sanki...yanılmayayım ama sorup düzeltirim bu bilgiyi...:)) 



                                                                  ezan sesini ayarlama ya da kaaptma düğmesi :))

 Valizin icine mutlaka isim tel yazın. Brde özellikle o. M'ın eşyalarını eğer 2 valizle gidecekseniz paylastir Bnce. Kaybolan valiz olursa Allah korusun sıkıntı çekme. tanıdğım birinin bebeğinin mamalarının olduğu valiz gelmemiş. Ciddi bir düzensizlik soz konusu. İnsallah yasamazsınız öyle birsey. Bz o kadar gittik geldik bir kere oldu ama oluyor malesef. En son turda da 2 kisinin valizi gelmedi Türkiye'den. Birinin ki 2-3 gun sonra geldi digerini bilmiyorum. 
(tek valizle gitme düşüncemiz vardı..ve o şekilde oldu çok şükür...  zaten o.m. ile ilgilenmemiz gerekecek..bari tek valiz-az eşya ile gidelim istedik...valizin içine mutlaka isim tel adres yazmak lazım..cidden önemli...ve eşyaları 2 ye ayırmak da çok mantıklı..2 valizle gideceklere güzel bir öneri... bir de arkadaşımın başına gelmiş..aktarmalı gidişlerde imkanınız varsa 2 uçak aralığını ucu ucuna getirmeyin..bazen valizler gelmiyor sizinle..bir sonraki uçakla geliyor..e haliyle ortada valizsiz kalma durumu olabiliyor...stresi azaltmak için ucu ucuna iş yapmamak en iyisi..varsın biraz bekleyin havaalanında..ama işiniz hallolsun güzelce...) bizim direkt bağlantılı olarak aldılar ve valizi medineye gönderdik..o nedenle havaalanında bağlatın diye belirtti turumuz..lakin elimizde pasaport ya da fotokopisi tur tarafından bize ulaştırılmadığı için orada biz ısrarcı ve ricacı hafif de ne olacak halimiz modunda olduk...siz yanınıza  bi belge alın..bağlantıyı yapmama durumları olabilir..o zaman kendiniz taşıyıp aktarmak durumunda kalırsınız..bu da hayli yorucu...biraz karışık bu mevzu..yaşamayanlar için özellikle...:)) ben de yaşayıp öğrendim... 



(ferace ile ilgili soruma cevap:)))

Ferace olayına gelirsek heryerde göreceksin ferrace satıldığını. Cok acayip pahalı olanda var turk parasıyla 600 -1000 tl arası. Cok uygun 30 tl ye de var. Bn almadım. Alıcı gozlede bakmadım o yüzden mağaza tavsiye edemeyeceğim. Fiyatlar arasındaki uçuk fark kaliteden mıdır nedendir bilemiyorum. Ama zaten 1-2 mağaza sanırım pahalı onlar zaten boyle afilli yerler belli ediyorlar kendilerini diğerlerinde fiyatlar makul. Yalnız bn söyle bi bakmıştım cok naylon gelmişti. Ama bzm Tur'dan cok guzl feraceler alanlar hemde boyle 50-60 tl ye baya vardı. Denk mı geldi yoksa cok mu gezdiler bilemiyorum. cok değişik ve guzel modeller var ama.

(ferace hiç bakmadım..vaktim hiç yoktu..çocuk nedeniyle sıfır alışveriş yaptık diyebilirim..ülkeyi en az kazandıran umreci sıfatı bile kazanmış olabiliriz..o derece yani...o nedenle bu konuda hiç yorum yapamayacağım)



Uhud'a gece gitmenizi tavsiye ederim. Bz bir kere gidebildik. Taksiyle gittik Tur'dan ayrı. Sonraki zmnlarda gece gitmk yasak mı dediler ne dediler tam bilmiyorum niyetlendik ama gidemedik. Gece ayrı bir ruhu var oranın. Müthiş bir kokusu... Bz k.nin göbek baginida oraya gömdük. O. M.n'ın duruyorsa goturebilirsin. (oğlumun ve süt oğlumun göbek bağını götürdüm..uhud da okçular tepesine gömdüm..tabii az biraz toprakla ortebildim..:)) hayırlı olsun bebişler.....)

Medıne de grup grup alıyorlar içeri nmzlara değil tabi ravzaya gruplar halinde alıyorlar. Yatsı nmzi sonrası en rahatı Bnce. Yatsıdan 1-2 belki 2-3 saat sonra açtıkları ve insanlar gece otele geç dönmek istemediğinden olsa gerek sabh nmzina ve öğlene göre daha daha az insan oluyor. Bz yemeği yiyorduk sonra gidiyorduk. Bi de son grupla girebilirsen daha da boşalmış oluyor. Ama o. m cok fazla yalnız kalmasın gibi durumlar olursa ilk gruplada gir bisey olmaz :) iranlılarla girme ama sakın. Hic insafları yok ezebilirler ve umurlarında olmaz . Hepsinin değil belki ama cogu öyle. Bildigin kafana basıp yuruyebiliyorlar. Kendilerinden geciyorlar. Bilerek yapmıyorlar  ama biraz sıkıntı var o grupta. Diğer türlü itme kalkma oluyor birazcık ama öyle abartildigi kadar değil. Sıkıntı olacak zorlanilacak bir durum soz konusu değil. O. M olursa ayrıcalık taniyip herkesten önce alıyorlar

Ravzaya çocukla girmek imkansız gözüküyor normalde. Cok kalabalık zaman kısıtlı hoşgörüsü olmayan ya da soyle diyelim kendinden gecen birsuru insan var bunları göz önüne alınca E. abiye bırak öyle git denir ama turk görevlisi bayan ( çarşaflı biri arap zannedesin normalde konusunca anlıyorsun turk oldugunu :) Medine'de görevli devlet görevlisi ) o cocuğu olanları herkesten önce alıyor. Cok tatli bi bayan. turkiye diye bi kagit tasiyor herkesi topluyor cok guzel bilgi veriyor. Yine de karışık sıkıntılı oluyor mu bilmiyorum. Sen nmz kılarken o. M a kim bakar o an bilemiyorum. 2 rekat kılıyorsun kısa bir süre sonucta, durur öyle dersen götür. Bilemedim tam. Hani onlar onden goturdukleri icin vaziyetleri nedir rahat mı zor mu yanlış yazmayayım. Ayrıcalık tanıyorlar ama sıkıntı yasamasınlar diye onu biliyorum. İlk gittiğinde bi bak tek git. Kafanda otutturursan götürürsün . Bir de daha yeni yeni açtıkları icin ülkelere kapılarını sakindir simdi cok kalabalik olmaz avantajlı olacaksınız Allah in izniyle.
 ( çocukla ayrıcalık tanımadılar..sadece ravyaya giridğimde yeşil halı da..cennet bahçesinde yani...orada yardım etti bir görevli daha sakin sayılabilecek bi alana geçişimi sağladı..om. ilebir kez girdim zaten..ben namaz kılarken yabancı birileri yardımcı oldu bana..hangi ülkedendiler bilmiyorum ama çok sağolsunlar..Allah razı olsun onlardan..o kadar büyük bir yardımdı ki o...anlatamam...güzelce tuttu biri om.yi..diğer 1-2 kişi namaz kılarken beni korumuş oldu...o şekilde en zorlu ziyareti yapmış oldum...ravza ziyareti inanılmaz zor..umreden kat kat zor...yatsı sonrası son girenler arasında olmak daha iyi ama bizim türk hanımları da iranlıları aratmıyor gibi..ama iranlılarla kıyaslanamaz belki de..ben yaşamadım ama oradaki görevliler de hep uyarıyorlar..sakın girmeyin iran grubuyla..sorumluluk kabul etmeyiz diyorlar...türkler de ise çok hakka giren var..gereksiz yere itiyor...sonrada bahane hazır..arkadaki itiyor ben bir şey yapmadım diyor..halbuki oyle değiil mesele:))  orada her daim kul hakkına girmemek için dua etmeli insan....

turklerle ilgilenen bayanı ben de sevdim..ama türkler bi gün çıldırttılar kadını..iran grubunu önce aldınız..ayrımcılık yaptınız demişler..epey konuştu..kimsenin kimseden üstünlüğü yok diye başladı konuşmaya..epey konuştu...gereksiz tepki vermiş türkler..orada herkes hak hukuk gözetir..elbet bi bildikleri vardı..o gün ben tam da o.m ile ziyaret edecektim..cuma namazı sonrasıydı..ve çook kalabalık..çok zordu...çok yorulmuştum...

ayrıca ben medine de mescid e girerken büyük bi hüsran yaşadım...ilk girme teşebbüsümde çantamdan oğlumun topunu çıkarıp no play dedi görevli ama içeri aldı..sandımki içeride oynaması yasak...sonraki vakit namaz için oğlumun elinde halka oyuncak vardı...görevli almadı...eliyle itiyor-girmeme müsade etmiyor...tekrar denedim aynı karşılık....oğlumun elinden almaya çalışıyorum içeri girelim diye..kenara bırakalım vs. diye düşünüyorum..ama oğlum da bırakmıyor elinden...nasıl zorlandım anlatamam..medine çok katı kurallar içerdi..mekke ise öyle değil...çanta hiç aranmıyor mekke de..medine de ise devamlı kontrol...çok yorucu çocukla..çok gönül zihin yorgunluğu..halbuki Peygamberimiz çok merhametli çocukları seven...şefkat abidesi..niye böyle oldu bilmiyorum..neden bu kadar katı her şey medine de..mescitte...anlayamadım maalesef... benim giderken endişem oğlumun hayvan figürü taşıyan kıyafetleri sorun olur mu acaba şeklindeydi..ama orada kıyafete bakan yok...varsa yoksa oyuncak telefon gibi şeyler...hiç telefon kullanmak istemedim medine de bu muameleden sonra..iyi ki de kullanmadım..bi de onun stresi olacaktı üzerimde..)


Aa birde postacı çanta kullanırsan rahat edersin.(medine de postacı çanta çok işime yaradı..mekke de ise thy. nın yolculukta verdiği sırt çantası çok işime yaradı..turumuzun çantası fos çıktı..çok kalitesizdi bize verdikleri..eşiminki ise kaliteli ama çoook ağırdı..biz mekke de thy nin verdiği çantaları kullandık..çok güzeldi..thy çok iyi çalışmış ..seccade zikirmatik çorap ve çantadan oluşan bi set hediye ettiler umre yolcularına..çok takdir ettim..her şeyiyle süper bir kurum..isteyince türkler en iyilerden olabiliyormuş..bunu gördük...)

Umre tavaf meselesine gelince. Tavaf kabe etrafında 7 kere dönmekle oluyor. Her istediğinde tavaf yapabilirsin, nmz oncesi , sonrası ... Gece, gündüz ... 

Umre icin kabenin dışında sehrin belirli yerlerinde ihrama girme yerleri var. Dışarıdan sehre girme gibi duşun. Türkiye'den giderken ilk Mekke'ye gidiliyorsa Türkiye'de ihrama giriyorsun yani niyetleniyirsun, 2 rekat nmz kiliyorsun, erkekler havluya sariliyor bayanlar normal kiyafetleri ile ihrama girmis oluyor. cesitli yasaklar var umreyi bitirene kadar o yasaklara uyuyorsun. Medine'den giderken yine Medine'de niyetleniyorsun. Mekkedeysen 5-10-15 km (bilemiyorum tam ) uzaklıkta belirli yerler var oraya gidip ihrama( niyet, nmz) giriyorsun. İhrama girince tavaf yapıyorsun 2 rekat tavaf namazı kılıyorsun sonra say sonra sacını kesip ihramdan çıkıyorsun. Biz ilk gittiğimizde 3 kere umre yapmıştık ama sonrakilerde yapmadık 1 den fazla. Hangi hocayla görüştüysek 1 kereden fazlayı tavsiye etmiyorlar. Siz bilirsiniz ama peygamber efendimiz Mekke'ye gelince ilk geldiginde yapardı sadece vs diye anlattılar hep.. Bi de umre çok uzun e tabi yorucuda onun yerine daha fazla tavaf yapın daha ii diyorlar ama 3 mu 7 mı hatırlamıyorum bi sayı iste hac sevabı vs diyenlerde var. Su konuda herkes hm fikir ama umre tavaf nmz hangisi daha sevap sorusuna tüm hocalar tavaf diyor. Sadece seyretmek bile sevap kabeyi. Zaten insan gözünü alamıyor. Muhteşem birsey. Muhteşem ötesi hatta.
nmz kılarken kabeyi görebiliyorsan önüne bakma kabeye bakarak kıl namazını. Birde aşağı katta yani zeminde kabenin olduğu yerde bayan bölümünü iice geriye çekmişler pek göremiyorsun kabeyi yukarı kata çık Bnce daha tenha oluyor en onde yer bulabiliyorsun kabeyi görerek kılarsın namazlarını. Bz üst katı terch ettik son gidişte. Oradan çıkması da daha kolay. Aşağıda herkes kapılara doğru yuklenince birde aynı kapıdan birsuru ınsanda içeri girmeye çalışınca sıkıntı olabiliyor üstten daha rahat çıkabiliyorsun. 
(turumuz 3 umre yaptırıyordu..ama biz 2 tane yapabildik..oğlumuz bizi çok yordu artık son günlerde..otobüse binince şoför koltuğuna oturmak istiyor..o isteği olmayınca ağlıyor..ne kendimiz ne tur sakinleri :)) yorulmasın diye en iyisi tavaf yapalım sadece dedik..ve 2 umre yaptık..geri kalan vaktilerde günlerde hep tavaf yaptık...umremin saylarından ilkini ikinci katta grupla yaptım...ikincisini ise ilk katta tek başıma yaptım..ilk katın havası atmosferi çok farklı..cidden tepe çıkar gibi bir eğim var safa -merve noktalarında..tepelerinde :))
çocuk nedeniyle üst katta namaz kılma imkanım olmadı...kabeye bakılacağını namaz esnasında..maalesef birçok kişi bilmiyor..ben önceden de biliyordum..arkadaşım da sağlosun yazmış bilmeme ihtimalime karşı...orada bi kişiye söyledim...söylesem mi söylemesem mi diye..baktım karı koca kabeye bakmıyorlar...söyledim...inş. faydam olmuştur...
medineden mekkeye geçerken mikat mahali var..oradaki mescitte namaz kıldık niyet ettik...)

Bindawood diye bi yer var market hersey var gerçi cok büyük market. Cok fazla var. Sizin kalacağınız otelin altında da vardır big ihtimal. Karanfili oradan alırsınız. Bz basta baya bakindik sorduk aktar vs bulamadık sonra öğrendik :) siz aramayın bosuna direkt gidip alın insallah, bindwood U da biliyorduk sürekli alış vers yapıyorduk ama hani karanfili ordan almayı düşünmemiştik meger oradan alınıyormuş :) 

(karanfil almak istiyorduk bin dawood a gittik ama kalmamış...medinedeki bin dawood u beğenmedim..mekkede gittik.oradaki baharat kuruyemiş bölümü süper karanfil kakule ve sumak aldım..baharat fiyatları uygun.)

Bisey alırken pazarlık yapın ama mutlaka. 600 dedikleri şeyi 300 e raht alırsınız. (arkadaşım çok güzel taktik verdi aslında gitmeden bana..bilgilendirdi konuyla alakalı beni..ama ben akik taşı alırken uygulayamadım hiçbirini:))) ama siz siz olun bi taktik belirleyin..basiretiniz bağlanmasın mümkünse inş... :)))






aşağıdaki kısım ise m.y. arkadaşımdan tavsiyeler notlar :)))


2 kere umreye gitmis biri olarak tecrubem sudurki kesinlikle mekkede alisverise hic zaman harcama hem pahali hem de doya doya kabeyi kokla bol bol tavaf yap ve bol bol yapabildigin kadar her gun hatta 1 umre yap bence 
Medine gercekten daha ucuz :) bol pazarlikla al alicaklarini :) bindawood adli markettede cok guzel altin rengi ev icin tasli aksesuarlar var onlar harikaa;) ben o kadar cok ferace aldimki hepsi tasli tasli medinede cok cesit var esnafi daha iyi:) ve medinede bol bol zamanin olacak namaz aralari cunku peygamberimizi belli saatlerde ziyaret edebiliyoruz 
Mekkede 2 saatlik uyku yeter bol bol gucunu sonuna kadar o hazzi yasamakla gecir cnm kesinlikle kokla kabeyi bol boll oyle ozledimkii burnumda tutuyor hersey oralari gorunce insan kalip gelmemk istiyor..
(ben medine de çok daha yoğun yorucu bir tempodaydım..mekke de nefes alabildim o açıdan...çünkü medine de belirli zamanlarda ibadet-ziyaret var..ama mekke de her daim...bebekle-çocukla gece mekke de özgürce ibadet yapıyordum baba-oğul uykuda..ben ibadette-tavafta..o açıdan mekke beni özgür kıldı..çok da huzurlu-ferah kıldı...mekkede her şeye zaman vardı benim için...ama biz ne mekke de ne medine de alışveriş için gezmedik...o açıdan her daim avantajlıydık....)

6 yorum:

  1. oku oku bitmiyor yazı...2 güne kadar okumuş olurum inş :))

    YanıtlaSil
  2. umreye gideceğin zaman 5 dakikada okursun merak etme :))) şimdi çok anlamlı gelmese de..vakti zamanı gelince anlarsın bu yazının kıymetini :))))

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler paylaşım için....

    YanıtlaSil
  4. Allah razı olsun. Çok faydalı bir yazı. Bizim vizeler bugün çıktı. Haftaya gideceğiz inşaallah. 15 sene önce gitmiştim öğrenciyken ama şimdi eşim ve 3 buçuk yaşındaki oğlumla gitmek ayrı bir güzel. Özellikle çocuklu aileler için güzel öneriler yazmışsınız. Allah razı olsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kabul etsin, sizden de razı olsun..dualarınızda yer alalım inşallah...Allah tekrarını nasip etsin cümlemize...

      Sil

Ziyaretçi Sayısı

Görüntülenen Sayfa Sayısı